Post! En Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Schenkeveld - WaarBenJij.nu Post! En Galibi - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Kim Schenkeveld - WaarBenJij.nu

Post! En Galibi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kim

09 Juni 2008 | Suriname, Paramaribo

Hoi hoi,

Daar ben ik weer op de dag van het EK-voetbal. Ik vandaag dus naar mijn werk geweest, dit was erg leuk,maar duurde langer dan gewenst, want vandaag werd ik naar de OK gesturd om 15.15 klaar en de voetbal begon hier op 15.45. Nu ben ik niet zon fan, maar het is wel erg leuk om het hier te zien op groot scherm tussen alle Surinamers en Nederlandse stagiares natuurlijk. Dus ik keihard op de fiets naar huis om even snel watspulletjes te pakken en op naar het cafe. Gelukkig had ik mijn oranje shirtje al aan, haha. Maar toen kwam ik thuis en lag de brievenbus vol met post voor mij, jeeeeeeee, wat wordt je daar blij van. Die maar mee naar de wedstrijd want ik kan niet wachten met open maken van alle 6 de kaarten/brieven. Dank jullie allen. Ik vind het echt super leuk, maar toch wil ik even de vriendinnen Rachel en Esther extra bedanken, jullie zijn top en ik ben erin gestonken, ik vind het echt super mooi en jullie hebben er een erg mooi kunstwerk van gemaakt! De post kwam dus in 1 keer voor 1 maand, ik verbaasde me de vorige keer erover dat de post ook op zaterdag werd gebracht, maar het blijkt, dat het systeem hier zo is dat de post wordt opgespaart tot de postbode het de moeite waard vind om de post te bezorgen.
Zo nu dan over galibi, want daar ben ik nog niet aan toegekomen. Het was weer een super mooie trip en dit keer zonder regen, heerlijk genoten dus. We zijn op zondagochtend om 5 uur vertrokken naar het strand, het was al schemer toen we aankwamen, ik had er dus een hard hoofd in, maar er was nog een schilpad aan wal die een kuil aan het graven was. Het isnu het seizoen van de Lederschildpad, de grootste schildpad in de wereld. Het was weer ongelofelijk mooi en vooral indrukwekkend om zon dier te zien en hem te zien eieren leggen. Tijdens het proces werd ineens geroepen dat er jonkies uit hun ei waren gekomen, dus snel op naar de kleindjes. Dit waren de jonkies van de soepschildpad/ green turtle, waarvan ik al een volwassen vrouwtje eieren had zien leggen op de vorige trip naar Galibi. Heel erg lief die kleintjes en wat zijn ze snel.

Ik ga weer, doeg

  • 10 Juni 2008 - 11:41

    Nienke:

    He Kim! Je hebt het nog steeds lekker naar je zin lees ik! Houden zo!, prachtig zeg die schildpadden, heb je ook foto's gemaakt? Liefs Nienke

  • 10 Juni 2008 - 16:59

    Siet:

    Hey lieve Kim!

    Het gaat nu snel,he..?!
    Je laatste week , voordat je gaat afzien in de Bush Bush...
    Heb net een heerlijke lamsroti op,en moest meteen ook aan jou denken,met al die lekkere hapjes daar.
    Nou meid ,succes met de laatste loodjes in Paramaribo,een goede week in de Bush ,en tot snel horens terug op Nederlandse bodem.
    Groetje van Cees en Siet.

  • 10 Juni 2008 - 21:00

    Oma Wilgenkamp En Ro:

    Zit bij Rob, en hebben je verhalen gelezen. Het is indrukwekkend. Wat een belevenis. Gaat het een beetje met het papiamento. Volgens mij kunnen je foto´s op het grote scherm. Kan je er weer levensgroot in staan. Wens je een behouden thuisvlucht.
    Oma en Rob

  • 11 Juni 2008 - 06:55

    P&m:

    Kim wat een prachtige foto's en van alles wat.Klein en groot.Veel succes je laatste week en tot horens.
    M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

co-schap Heelkunde in Suriname

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2008

Weer in het land!

20 Juni 2008

Laduani

13 Juni 2008

Klaar voor vertrek

09 Juni 2008

Post! En Galibi

02 Juni 2008

Jungle-avontuur
Kim

co-schap Heelkunde in Suriname

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 17036

Voorgaande reizen:

07 April 2008 - 21 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: